استانداردسازی راهکارهای برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران است
دوشنبه؛7 آبان 1403
خبر
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان گفت: استانداردسازی راهکارهای برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، نشستی با حضور مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان و روسای انجمنهای واحدهای پذیرایی بینراهی و جامعه هتلداران روز دوشنبه 7 آبان ماه 1403 در راستای افزایش رضایتمندی و کیفیت خدمات گردشگری در استان برگزار شد.
محمد محسنی مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان در این نشست با تأکید بر استانداردسازی و ارزیابی مستمر خدمات اقامتی و گردشگری گفت: استانداردسازی و ارزیابی به شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها کمک میکند تا خدمات بهتری به گردشگران ارائه شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان افزود: نظارت و ارزیابی مستمر بر خدمات، تضمینی برای کیفیت و بهبود مداوم خدمات به مسافران و گردشگران است.
او در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش و توسعه مهارتهای کارکنان تأسیسات گردشگری اشاره کرد و اظهار کرد: آموزش به کارکنان تأسیسات گردشگری و نظارت دقیق بر عملکرد آنها ازجمله مهمترین عوامل در بهبود کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران به شمار میرود.
محسنی بیان کرد: ارائه آموزشهای حرفهای به کارکنان تأسیسات گردشگری بهویژه درزمینهٔ مهارتهای ارتباطی، خدمات مشتری و ... موجب میشود کارکنان بتوانند به شیوهای مؤثر به نیازهای مسافران و گردشگران پاسخ دهند.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان تأکید کرد: افزایش کیفیت خدمات گردشگری تنها با نظارت و آموزش قابلدستیابی نیست بلکه نیازمند ایجاد استانداردهای مناسب و تمرکز بر رضایت مشتری است که دستیابی به این اهداف درنهایت افزایش رضایت گردشگران و رونق گردشگری منجر میشود.
نظارت بیشتر بر اماکن اقامتی غیرمجاز، معرفی شرکتهای استانداردسازی، درجهبندی و استانداردسازی واحدهای اقامتی و مسائل و مشکلات تأسیسات گردشگری از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.